IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ikea ще предлага още по-евтини мебели заради променящите се навици на купувачите

Веригата магазини за мебели назначи нов главен изпълнителен директор на мястото на Торбьорн Луф

16:31 | 11.02.20 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Simon Dawson/Bloomberg</em></p>

Снимка: Simon Dawson/Bloomberg

Най-голямата верига магазини за мебели в света Ikea назначи Йон Абрахамсон Ринг за наследник на Торбьорн Луф  като главен изпълнителен директор на фона на усилията си да се приспособи към огромните промени в потребителските навици за пазаруване, съобщава Ройтерс.

Абрахамсон Ринг заяви пред агенцията, че не планира промени в стратегията на Луф, като достъпността и устойчивото развитие са на предни позиции в дневния му ред.

“С новата посока и стабилна франчайз система на Ikea моментът Торбьорн да предаде отговорността е добър“, коментира президентът на Inter Ikea Group Андерс Далвиг.

Inter Ikea е франчайзър на собственици на магазини, от които най-големият е Ingka Group, и управлява дизайна и снабдяването. Компанията генерира по-голямата част от приходите си, като продава стоки на търговците си на дребно.

45-годишният Абрахамсон Ринг, който управлява подразделението за франчайзинг на Inter Ikea, ще поеме поста от септември. През 2017 г. той се върна в Ikea, където работеше от 1998 до 2008 г.

„Мисля, че можем да разширим малко продуктовата гама в по-ниския ни ценови сегмент“, заяви Абрахамсон Ринг и допълни, че новите материали, производствени техники и методи за дистрибуция ще помогнат на Ikea да стане „още по-достъпна“.

Анализатортът от консултантската компания Kantar Retail Рей Гаул казва, че Луф, който беше главен изпълнителен директор от 2013 г., е ръководил някои от най-големите и сложни трансформации на Ikea.

Компанията е установила, че клиентите не са толкова склонни да пътуват до складовете й извън града и да пренасят евтини мебели у дома, като вместо това избират да пазаруват онлайн, а стоките им да бъдат доставяни.

Ikea реагира, като засилва дигиталното си предлагане и други услуги и разработва нови и по-достъпни по-малки формати на магазини във вътрешността на града.

Луф прогнозира ръст на продажбите през тази фискална година, тъй като онлайн търговията се разраства, но печалбите ще бъдат ограничени заради увеличаването на инвестициите на фона на борбата на компанията да задържи преднината си пред конкуренти като Amazon и Home24.

Преходът към „икономиката на преживяванията“ означава, че Ikea ще трябва да „достигне до купувачи в градските зони, да свърже Ikea с платформи за електронна търговия, да намери начини за улесняване на онагледяването на промяната на жилищната площ след ремонт и други“, посочи Гаул.

Повишаването на покупателната способност сред някои групи в Европа и Северна Америка е голям потенциал за Ikea наред с растящата покупателна способност в страните с нововъзникваща икономика, смята Абрахамсон Ринг.

„Виждаме, че за мнозина цената остава бариера пред добрите решения за мебелиране..., не само за пазари като Китай или Индия, но и за най-зрелите ни пазари, където разходите за живот растат по-бързо от доходите“, допълни той.

Луф заяви, че напуска Ikea, която по време на мандата му увеличи броя на франчайзите си и навлезе на още около 15 нови пазара, но не изключи възможността някой ден отново да се върне в компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:59 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 0
Един Българин
преди 4 години
То хубаво да има реклами, но бълкгаринът първо гледа цената. Докато ИКЕА България е подразделение на ИКЕА Византия и цените се определят от гърлежи няма как да имат особен ръст в продажбите. У нас проблемът с разстоянията не съществува т.к. ИКЕА е на практика в София.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още